C.R.A.R.C.

Pàgina principal >> Les Noticies >> 433 TORTUGUES INVASIVES EXTRETES DEL PANTÀ DE FOIX.
Les nostres noticies
Trachemys scripta trootii capturada al Parc del Foix

433 TORTUGUES INVASIVES EXTRETES DEL PANTÀ DE FOIX.

08/01/2011

 

L’any 2010 ha estat la setena temporada de la campanya d’extracció de tortugues exòtiques del pantà de Foix ( http://www.diba.cat/parcsn/parcs/index.asp?parc=12 )
El CRARC participa en aquesta iniciativa des de l’any 2001, moment en que l’Àrea d’Espais Naturals de la Diputació de Barcelona va proposar encetar algú tipus d’acció per a controlar el cada cop més preocupant augment dels quelonis exòtics en l’àmbit del Parc. Aquesta iniciativa, va ser una de les primeres a desenvolupar-se a Catalunya en el camp de la gestió de poblacions de fauna herpetològica al·lòctona introduïda.
Les campanyes han tingut diferents resultats, tot tenint present la disponibilitat de recursos, i la cerca dels millors mètodes per a la captura dels quelonis.
En el transcurs de totes les campanyes d’extracció, han estat retirades 433 tortugues , pertanyents a 5 espècies de distribució americana i 2 d’asiàtiques.
 

Trachemys scripta elegans
399
Trachemys scripta scripta
20
Graptemys pseudogeographica
3
Trchemys scripta troostii
5
Trachemys decussata
4
Chinemys reveesi
1
Pelodiscus sinensis
1
Total tortugues exòtiques capturades…...........433

 
Els dos darrers anys (2009 i 2010), han suposat un punt d’inflexió en l’eficàcia de captura. El protocol establert i l’experiència acumulada al llarg dels anys d’actuació, ha premés ser més eficients.
 
Volem puntualitzar, que aquests tipus de campanyes no serien necessàries, si les persones que tenen tortugues d’aigua exòtiques com a mascotes, no les abandonessin. Desfer-se d’elles passat un temps, be sigui per que ens hem cansat de la tortuga, per que a crescut o per que l’aigua de la peixera fa pudor, no es excusa per llençar-la al primer pantà, riu o llac que trobem. La introducció de fauna exòtica és un perill per a tota la diversitat biològica autòctona, i com s’ha demostrat en moltes ocasions, una causa de la seva extinció.
L’adquisició d’una tortuga o de qualsevol altre animal, sigui salvatge o domèstic, és un acte de responsabilitat envers a l’animal, la societat i al conjunt de la diversitat biològica del planeta.

 [Veure 51 comentaris]

Més imatges

T??cnic del CRARC fent tasques de seguiment

[ Fer comentari ]

lidòn
08/01/2011
15:02

que bueno enorabuena. y luego las repatriais? ho os las quedais en el crarc?un saludo

en CRARC  a les 17:57 del dia 10/01/2011 ha replicat...Gracias por tu apoyo. La mayoria de las tortugas quedan en el centro. A lo largo de estos años pero, han sido adoptadas una cauntas de ellas.




Eduard Bravo
08/01/2011
18:07

Que feu amb les tortuges que agafeu al pantà

Manel
09/01/2011
07:43

MOLT BONA FEINA!!

en CRARC  a les 17:59 del dia 10/01/2011 ha replicat...Hola Eduard, la majoria de les tortugues queden a les intal.lacions del Centre. Per sort també algunes han estat adoptades.




jose antonio
09/01/2011
09:03

Ayer fui de pesca al pantano y ví 2 tortugas pero no las pude identificar...a simple vista a unos 4 metros de distancia parecian scripta elegans

en CRARC  a les 17:59 del dia 10/01/2011 ha replicat...Gràcies Manel pel teu suport




Eloy Terrassa
09/01/2011
14:18

perfecto, buen trabajo, si todos con conciencieramos no seria necesarias estas limpiezas de tortugas exoticas que dañan el ecosistema de las autoctonas Me gustaria ser participe de unas de buestras campañas y mas porque soy propietaria de 9 tortugas de las cuales 6 son de agua, y tengo especial pasion por ellas, por cierto necesito un macho adulto Trachemys scripta elegans y me gustaria uno seleccionado, el que tenia era vuestro con microchip pero se murio hace un año saludos

en CRARC  a les 18:01 del dia 10/01/2011 ha replicat...Hola Jose Antonio, desgraciadamente todavia quedan muchas tortugas americanas en el pantano. Todavia mucha gente no es responsable de sus mascotas.




Cristina
09/01/2011
14:28

Hola! Yo també volia saber que en feu d'aquestes tortugues. ¿Es readopten?¿Les extermineu? Fa més de vint anys que tinc una Trachemys Scripta Elegants, i el meu amor per les tortugues va nèixer amb aquestes especies considerades invasores. Encara que posin en perill la fauna autòctona, em fa molta llàstima pensar que es puguin tractar com la mala herba després de tot el que els hi han fet passar xD

en CRARC  a les 18:03 del dia 10/01/2011 ha replicat...Hola Eloy, gracias por tu apoyo. La possibilidad de adoptar una de estas tortgas americanas existe, de esta forma les podemos dar una nueva vida. Si todo el mundo fuera responsable con sus mascotas como tu, otro gallo cantaria en nuestros ecosistemas.




Cristina
09/01/2011
14:30

Hola! Yo també volia saber que en feu d'aquestes tortugues. ¿Es readopten?¿Les extermineu? Fa més de vint anys que tinc una Trachemys Scripta Elegants, i el meu amor per les tortugues va nèixer amb aquestes especies considerades invasores. Encara que posin en perill la fauna autòctona, em fa molta llàstima pensar que es puguin tractar com la mala herba després de tot el que els hi han fet passar xD

Eli
10/01/2011
08:40

Bon dia, Jo també voldria saber que es fa amb les tortugues que s'agafen, pk veig que és un volum prou elevat... Gràcies !!

en CRARC  a les 18:08 del dia 10/01/2011 ha replicat...Hola Cristina, com ja he comentat, moltes d'elles queden al Centre, altres per sort s'adopten. La veritat és que són unes tortugues molt boniques, i elles no tenen la culpa de les conductes negligents dels seus propietaris. Si tothom fos com tu, no serien necessaries campanyes de retirada com les del Foix. Per això tots els que estimeu les tortugues sou peça clau per difondre el missatge de responsabilitat envers el manteniment de mascotes.




Gallotia spp
10/01/2011
08:49

Buen trabajo, Había llegado un momento que en el pantano ocupaban cualquier rincon tranquilo para asolearse con el consiguiente perjuicio. El problema es que crían dentro del pantano (yo he visto una cría de elegans de escasamente un año) por lo que va ha ser complicado erradicarlas. ¿Por cierto que haceís con ellas?

en Eli  a les 18:11 del dia 10/01/2011 ha replicat...Hola Eli, gracies pel teu interès. Sempre que podem les mantenim al Centre, per sort durant l'any s'adobten algunes, actitud que en els darrers any ha augmentat.




CRARC
10/01/2011
18:17

Hola gracias por tu apoyo. Ciertamente, estas especies crian en el pantano, y hemos capturado neonatos con frecuencia. Eliminar completamente las tortugas americanas del Foix, sera complicado. Pero si se insiste año tras año, y se hace campaña de concienciación para impedir el abandono (nada fàcil), el futuro puede ser esperanzador. Como ya he comentado anteriormente, muchas quedan en el centro y otras se adobtan.

Enric Pàmies
11/01/2011
08:37

Feu una gran feina. Llàstima que la gent njo estigui concienciada, ja que aquest projecte no seria necessari, però de moment és la única manera de protegir el medi. Felicitats per la feina ben feta

Albert Marsà
13/01/2011
00:17

Una gran notícia l'extracció d'aquestes tortugues exòtiques per a la biodiversitat!! Sap greu veure la gran quantitat de tortugues exòtiques que teniu al CRARC i veure que el nombre continua creixent, és un gran problema la seva comercialització.

en CRARC  a les 16:34 del dia 14/01/2011 ha replicat...Gràcies Enric, i tens tota la raó, llàstima que la gent no assumeixi les seves responsabilitats amb les seves mascotes.




en CRARC  a les 16:37 del dia 14/01/2011 ha replicat...Hola Albert, tens tota la raó, fins ara ningú a posat límit o regulació efectiva al comerç descontrolat. Sobretot també, caldria incidir en l'educació a la responsabilitat, una paraula que no ens cansem de repetir.




Ana Alves
13/01/2011
17:40

Felicidades a todos los que participaron en esta acción

en CRARC  a les 16:40 del dia 14/01/2011 ha replicat...Gracias a ti Ana, por tu reconocimiento.




amelia
14/01/2011
23:01

hola, quisiera adoptar a dos tortugas elegans, que sean pequeñas menos de un año y que sean macho y hembra, puede ser como haceis las adopciones, seria para zamora

en CRARC  a les 12:58 del dia 15/01/2011 ha replicat...Hola Amelia, para todo el tema de adopciones, tendrias que llamar al telèfono del centro, y preguntar por el vetrinario. El es quien lleva el tema. De antemano. no hay problema, pero determinar el sexo en ejemplares de menos de un año, es prácticamente impossible. Con 4 años ya podriamos asegurar el sexo de los ejemplares.




Ciutadana
15/01/2011
12:19

Yo tengo 3 scripta scripta y 2 ocadia sinensis, todas ellas compradas. De haberlo sabido antes, habría adoptado, porque con la compra fomentamos la explotación que sufren los animales y dejamos desatendidos a otros que lo necesitan. Qué criterios se siguen a la hora de aceptar peticiones de adopción? Las que os quedáis es por algún motivo especial o porque no encuentran hogar adoptivo?

en CRARC  a les 10:30 del dia 16/01/2011 ha replicat...Hola, en principio se pueden adoptar cualquier especie de tortuga americana acuática de los géneros Trachemys y similares. Para más información sobre el procedimiento, puede llamar al teléfono del centro i hablar con el veterinario. El es quien lleva los trámites.




Auri
22/01/2011
14:30

Felicitats per aquesta tasca que féu de "netejar" de tortugues de florida el pantà de Foix, realment és una invasió. M´agradaria saber si també féu aquest tipus de "redades" a altres indrets.Jo visc a Calafell (Baix Penedès) on hi ha una espècie de riera i estany que dóna al mar amb molta varietat d´ocells(polla d´aigua, ànecs, cormorans, etc) i on almenys hi han 30 o 40 exemplars de Trachemys Scripta.He vist fins una d´elles atacar i cruspir-se una cría d´ànec.Es podria fer alguna cosa?

Auri
22/01/2011
16:07

Felicitats per la tasca d´extracció de les Trachemys Scripta del Pantà de Foix.Realment són una plaga. Jo visc a Calafell(Baix Penedés) on hi ha un estany amb un pont que dóna al mar.Hi ha diverses espècies d´aus (polles d´aigua, ànecs, cormorans,etc) i almenys 40 exemplars de tortugues de florida.Són maques de veure però ja no fa tanta gràcia quan veus que una ataca i depreda una cría d´ànec, es podria fer alguna neteja aquí? M´ofereixo de voluntària....

en CRARC  a les 18:03 del dia 16/02/2011 ha replicat...Hola Auri, perdona per no contestar més ràpid, però estem liats. El que ens expliques és força preocupant. El millor seria que contactessis amb l'ajuntament on pertanyi aquest espai, per tal d'explicar-los el problema (la regidoria de medi ambient). Sovint són força sensibles a quests temes. Sòlen posar-se en contacte amb nosaltres per a tal de trobar-hi solució. Gràcies pel teu suport.




cristian
20/02/2011
21:36

Hola, Soy de vilanova i la geltru y me gustaria preguntar si son muchos los tramites y complicaciones que existen a la hora de adoptar una tortuga, Esque me gustaria adoptar 2 para un pequeño estanque que estoy montando y estoy barajando varias posiblidades... Gracias!

en CRARC  a les 16:54 del dia 21/02/2011 ha replicat...Hola Crístian, no hay problema en adoptar tortugas de agua americanas (popularmente llamadas de Florida). Sólo tienes que llamar al telèfono del Centro, i pedir por el veterinario. Tienes que quedar con el, en el dia i la hora para la adopción. Los animales se entregan con xip, cartilla i dados de alta en el registro oficial del colegio de veterinaria.




ROSA MARÍA
05/05/2011
18:55

Ep!!, fa molts anys que tinc una tortuga de Florida trobada al riu, sempre em fa por de no tractar-la prou bé. A l´hivern dorm amagada en una tovallola sota el radiador i a l´estiu està amb aigua ( canviada cada día), i li dóno carn i peix . Faig res malament????. Salut i moltes gràcies!!!

josep
10/05/2011
22:01

Tengo una duda en cuanto a la repoblaciones de tortugas, si el objetivo de los centro de recuperacion de fauna salvaje es repoblar, no deberiamos primero asegurarnos de preservar sus habitats, y una vez estos estan asergurados entonces repoblar

en Paco  a les 22:12 del dia 15/06/2011 ha replicat...las tortugas de florida tienen que estar, en agua todo el año con una temperatura constante de 26 g rados y una luz ultravioleta, la temperatura se consigue con un calentador , y una zona seca en la cual se pueda calentar cuando quiera, de comer carne y pescados saludos




Paco
24/05/2011
09:44

Hola chicos! Me gustaria colaborar con vosotros. Os pondreis en contacto conmigo?. Gracias!

ALEX
09/06/2011
22:16

Hola.tengo 2 tortugas exoticas de agua,mi pregunta es la siguiente.Donde podria llevarlas? para que las puedan cuidar como se merecen,ya que a mi se me han hecho muy grandes y no las puedo tener en casa.Gracias.

en CRARC  a les 17:20 del dia 10/06/2011 ha replicat...Hola Alex, si quieres llevarlas al CRARC ni hay problema. Primero llama al centro 937726396, para informarte del dia de acogida y horarios etc..




Imma
17/07/2011
23:12

Felicitats per la feina que feu. La veritat és que ens ha costat molt trobar informació d'on podem donar les tortugues que tenim ja que erem conscients que no les podíem abandonar en qualsevol llac o pantà pels problemes que pugués generar. Potser seria bo que deixessiu publicitat vostra a les botigues de manera que quan algú compri una tortuga li donin un futlletó amb informació de què pot fer i què no pot fer quan les vulgui donar.

en CRARC  a les 17:05 del dia 05/08/2011 ha replicat...Gracies pel teu suport.




mar
17/07/2011
23:18

Moltes feliçitats perque heu tingut una molt bona idea. Amb aquesta idea, segur que moltes més tortuges biurant hi ha més mes feliçies i ben cuidades. Perdoneu les faltes pero soc una nena de 8 anys

en CRARC  a les 17:07 del dia 05/08/2011 ha replicat...Gràcies pel teu rcolzament.




Jordi
21/08/2011
12:29

Hola, soy del Pallars. Y tengo dos tortugas de florida (exóticas). Por motivos de tamaño y disponibilidad de cuidarlas estoy buscando centro o persona para darlas en adopción. ¿Me podéis ayudar a encontrarlo? El tamaño es aproximadamente, como una palma de mano de una persona adulta. Muchas gracias por adelantado

Jordi
21/08/2011
12:30

Me olvidaba, muchas felicidades por vuestro trabajo. Sois de admirar.

en CRARC  a les 10:46 del dia 28/08/2011 ha replicat...Hola Jordi, Podemos acojer a las tortugas. Para ello escribe al email del CRARC y te daremos detalles de como realizarlo. atentamente.




Loreto
16/09/2011
22:44

hola, soy loreto y me encanta vuestra labor con los animales, tengo una tortuga de florida, tiene dos años y se ha hecho muy grande, no se si la he dado de comer demasiado, es como la palma de mi mano, la pobre a penas se puede mover en la pecera, y me da pena abandonarla en cualquier sitio, podrias adoptarla vuestro centro. Saludos

en juan carlos  a les 21:05 del dia 22/09/2011 ha replicat...Hola loreto soy juan carlos y tengo una tortuga de florida pero me gustaria otra para que se hicieran compañia yo me la podria quedar, soy de barcelona. un saludo




juan carlos
22/09/2011
21:04

hola loreto jo soy de barcelona y estoy intentando adoptar una tortuga de florida pues tengo una pero me gustaria otra para que se hicieran compañia, yo me la podria queda. un saludo

Lorena
10/11/2011
14:04

Hola, me gustaria adoptar una pareja de tortuga de florida porque tengo una (aun no se si macho o hembra) y me da mucha pena que este sola teniendo tanto espacio como tiene en un estanque, y no quiero comprarla en una tienda, que me parece vergonzoso que las vendan, habiendo tantas como hay abandonadas. ¿Como podria hacerlo?

Montserrat
29/03/2012
10:59

Hola, tinc dues tortugues de florida que varen regalar als meus fills de petits. Son molt grans de volum i no tinc espai, fa patir veure que han de viure en un espai tan minuscul. Us agrairia que m'adressesiu un lloc on deixar-les, amb la seguretat de que podran viure millor. Sóc del barcelones, però puc dur-les on calgui de Catalunya. Espero la vostre resposta. Salutacions

Cora
05/07/2012
22:54

Hola, hem sembla increible la vostra feina. Fa molt poquet que us coneixo, per llàstima vaig haber de deixar les meves tortuges al vostre centre i cada dia penso en elles em fa molta pena que no estiguin amb mi, però sé que les cuideu molt bé. He pogut tractar amb dos de vosaltres i em sembleu maquíssims es nota que estimeu tot el que feu. A partir d'ara he començat la meva campanya contra la compra boja de tortugues, no m'imaginava tot el que comportava. Gràcies per tot!

[ Fer comentari ]

   

El teu comentari ...

Enviant desde: 85.208.96.206  
Nom
Comentari
(màxim 500 caràcters!)
Quins caràcters hi veus?

Amb això pretenem evitar l'inserció automàtica de comentaris (robots comercials, spam, ...)


Publicar comentari
 

Desembre2024

DlDmDcDjDvDsDg
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405
FB Crarc
Twitter Crarc
INTERREG POCTEFA ECTOPYR
  Un producte de:

www.amasquefa.com
  Col.labora:

www.masquefa.cat