Una excursió per l’Anoia on s’inclou un cim i una visita guiada al conjunt històric i arquitectònic de La Tossa de Montbui. Aquest és el proper plantejament del Club Excursionista Anoia

 
07/05/2025

El Club Excursionista Anoia realitzarà la propera excursió per la comarca de l’Anoia: La Tossa de Montbui.

El massís de La Tossa emmarca un llistat inacabable de possibilitats on poder gaudir la de Natura. Ara, el club masquefí, es proposa realitzar una ruta circular que s’iniciarà al barri de Sant Maure (Santa Margarida de Montbui) i recorrerà la plana fins arribar a la mateixa falda d’aquest massís gaudint dels colors i de l’exuberant vegetació ressorgida desprès d’uns mesos d’abundant pluja. S’ascendirà fins al mateix cim de La Tossa, de 620 metres d’altura, i es visitarà el conjunt històric i arquitectònic que engloba l’església de Santa Maria de Gràcia i la Torre de Defensa (Castell), ambdós del segle X. La visita serà guiada per membres de l’Associació Amics de La Tossa.

Seguidament es posarà rumb cap al nucli antic de Santa Margarida de Montbui per acabar la matinal al punt d’inici; Sant Maure.

Si us voleu inscriure a aquesta sortida, comuniqueu-lo a l’organització i llegiu la FITXA TÊCNICA següent.

Us esperem !!!

FITXA TÈCNICA

LA TOSSA DE MONTBUI

Activitat dins la ruta: Sortida des del barri de Sant Maure de Santa Margarida de Montbui, pujada a La Tossa de Montbui amb visita guiada al conjunt històric i arquitectònic de La Tossa (església de Santa Maria de Gràcia i Castell), cim de La Tossa de 620 metres d’altura, vila de Santa Margarida de Montbui i retorn al barri de Sant Maure.

Localització: Terme de Santa Margarida de Montbui

Comarca: Anoia

Dia: dissabte 24 de maig de 2025

Hora sortida de Masquefa: 8 h.

Lloc de trobada: Local del Club Excursionista Anoia - carrer Crehueta, 33 - Masquefa (davant del Bar Serralet). Per qui no sigui de Masquefa cal concretar amb l’organització.

Hora trobada al barri de Sant Maure (Santa Margarida M.): 8:45 h

Hora tornada a Masquefa: 17 h. aprox.

Tipus ruta: Circular

Distància ruta: 11 kms

Desnivell: +336 -336 mts.

Temps total ruta: Ruta de 3 h. més el temps dedicat a la visita cultural

Dificultat: Fàcil.

Material necessari: Aigua, ganyips per anar picant, entrepà per dinar, calçat de senderisme, paravent/impermeable, barret i protector solar.

Material específic: bastons per caminar, càmera fotos.

OBSERVACIONS: Res a ressaltar

PREU SOCI:  8 €
PREU NO SOCI:  10 €

En aquest preu està tot inclòs

ASSEGURANÇA: Es podrà tramitarà una assegurança temporal a un preu de 5,8€ per aquelles persones que ho demanin.
MÉS INFORMACIÓ: ceanoia@hotmail.com al local del Club (carrer Crehueta, 33 - Masquefa) els divendres, de 19h. a las 21h.